11. Sınıf Coğrafya Sayfa 39-42-45-50 Etkinlikleri

Posted on
  • 29 Aralık 2012 Cumartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 11. Sınıf Coğrafya Sayfa 39-42-45-50 Etkinlikleri

    SAYFA 39’DAKİ ETKİNLİK



    Küçük şehirOrta büyüklükteki bir şehir ve çok büyük şehir gösterilmektedir.Şehirler büyüdükçe nüfusukapladığı alanekonomik fonksiyonlarısiyasi fonksiyonları ve çevresine etkileri artmaktadır.



    SAYFA 42’DEKİ ETKİNLİK



    1.Gördüğünüz değişimler nelerdir? Söyleyiniz.



    Binaların sayısı ve yükseltisi ile şehrin kapladığı alan artmıştır.



    2.Şehrin gelişim ve değişiminde hangi fonksiyonel özellikler etkili olmuştur?



    Geçmişte de büyük bir şehir olan New York ekonomiksiyasi ve kültürel yönden gelişme göstererek küresel etkisi olan dünyanın en büyük şehirlerinden biri haline gelmiştir.



    Başkentlik yapmış olması(siyasi fonksiyonu) ABD’nin ve dünyanın önemli şirketlerinin merkezleri sivil toplum örgütleri ulusal ve uluslararası etkili medya kuruluşlarının burada toplanması ticaret ve sanayinin merkezi olması (ekonomik fonksiyonları)ayrıca kültürelsanatsal ve bilimsel etkinliklerin burada gelişmesi (kültürel fonksiyonları) etkili olmuştur.



    SAYFA 45’DEKİ ETKİNLİK



    Mekke’nin dini fonksiyonu vardır ve küresel çapta etkilidir.



    Essen şehrinde ekonomik fonksiyonlardan sanayi ve madencilik ön plandadır ve etkisi bölgesel çaptadır.



    Şam şehrinde siyasi fonksiyonun yanında ekonomik fonksiyonlardan ticaret ön plandadır ve etkisi bölgesel çaptadır.



    Marsilya şehrinde ekonomik fonksiyonlardan liman ve ticaret fonksiyonları ön plandadır ve etkisi küresel çaptadır.



    Oxford da eğitim ve kültürel fonksiyonlar ön plandadır ve etkisi küresel çaptadır.



    Tokyo’da siyasi fonksiyonun yanında ekonomik fonksiyonlardan liman ticaret ve sanayi ön plandadır ve etkisi küresel çaptadır.



    Bayburt’ta ekonomik faaliyetlerden tarım ve hayvancılık ön plandadır ve etkisi yereldir.



    SAYFA 50’DEKİ ETKİNLİK



    Üretim tüketim dağıtım etkinlikleri birçok faktörden etkilenir.Bunlar sanayi tesisi için yer seçimisu iklim ve yer şekilleridir.



    Ham maddenin bozulabilir olduğu yerlerde tesisler genellikle ham madde kaynağına yakındır veya kolay ulaşabilecek bir yerdedir.



    Örneğin konserve tesisleri çoğu kez meyve ve sebze yetiştirilen bölgelerde



    kurulur.Üretim etkisi



    Bazı ham maddelerin işlenmesi sırasında büyük oranda suya ihtiyaç vardır.



    Kâğıt ve demir-çelik sanayisi ile termik ve nükleer santraller gibi



    tesislerde de su büyük önem taşır. (üretime etkisi)



    Su büyük önem taşır bu noktada suyun varlığı miktarı yada yokluğu kurulacak tesis üzerinde etki oluşturarak üretim ve beraberinde üretilecek ürünün dağıtım ve tüketimine etkide bulunur.



    İklim bazı sanayi kollarının yer seçiminde dolaylı etkiye sahiptir. Ham



    madde olarak tarımsal ürünlerin kullanıldığı tesisler iklim koşullarının bu



    maddeleri etkilemesi nedeniyle dolaylı yoldan etkilenir. Bazı tesisler üzerinde



    ise doğrudan etkiye sahiptir. Uçak sanayi üzerine etkisi doğrudandır.



    Gemi tezgâhları da iklimden doğrudan etkilenir. Şiddetli soğuklarda gemi inşa



    faaliyetlerinin durması yazın sıcakta demir-çelik aksamının ısınması çalışma



    koşullarını güçleştirir. (üretime etkisi)



    İklim koşulları çalışanlar üzerinde de etkilidir. Şiddetli sıcaklar verimi



    düşürürken şiddetli soğuklar ısıtma sorunu nedeniyle maliyeti arttırır.



    Yer şekilleri ulaşımı etkilediği için dolaylı olarak üretim dağıtım ve



    tüketim faaliyetlerini de etkiler. Ham maddenin gerek işleneceği tesise



    götürülmesi gerekse mamul ürünün tüketiciye sunulabilmesi ulaşımla



    bağlantılıdır. Kara yolları ve demir yolları güzergâhları yer şekillerinden



    etkilenir.



    Enerji hatlarının güzergâhları dikkatli seçilmeli veya bu hatlar yer altına



    gömülmelidir. Bu da yer şekilleri ve iklimle ilgilidir. Hidroelektrik enerji



    için uygun yer şekilleri ve su potansiyeli gerekmektedir.



    Yer şekilleri iklim ve su kaynakları bitki örtüsünün gelişmesinde etkili



    olur.



    Bitki örtüsü tarımsal hammadde kaynaklarının ortaya çıkması üzerinde etkili



    olarak üretimi etkiler.



    İklim şartları dağıtımı da etkiler. Kar yağışları don olayları gibi iklim



    olayları dağıtımında aksamasına neden olur.



    Yer şekilleri ise ulaşımı etkilediği için dolaylı olarak üretim dağıtım ve tüketim faaliyetlerini etkilemiş olur.Uygun ulaşım koşulları hem üretilen ürünün rahatça mevcut pazarlara taşınmasına sebep olarak maliyeti düşürür tüketimi destekler.



    Sonuç olarak mevcut sanayi kollarının gerek yer seçimi gerekse üretim miktarı bunun pazarlara taşınması ve tüketilmesinde iklimsuyer şekilleri doğrudan yada dolaylı etkide bulunur.Dönem dönem üretimi destekleyici özellik gösterebilir dönem dönem şartları zorlaştırabilir…Unutulmamalıdır ki üretim dağıtım ve tüketim bozulmaz bir halkadır.Tüketimdeki artış direk üretimi etkiler bu iki etkenin oluşmasında dağıtım koşullarında önemli rol oynar ürettiğinizi dağıtamazsanız tüketim miktarı azalır talep gelmediği içinde üretim düşer.

    11. Sınıf, Coğrafya, Sayfa, 39-42-45-50, Etkinlikleri

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun