10.Sınıf Tarih Kitabı Sayfa 53 Cevapları

Posted on
  • 29 Aralık 2012 Cumartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 10.Sınıf Tarih Kitabı Sayfa 53 Cevapları

    Lonca teşkilatının mesleki eğitim alanındaki fonksiyonu hakkında neler söylenebilir ?

    Osmanlıda meslek eğitimi, XIX.yüzyıla kadar Loncaların sorumluluğunda çıraklık sistemiyle yürütülmüştü.Lonca teşkilatı mesleki eğitim vererek ,ülke içerisindeki sanat ve ticaret erbabını yetiştirirdi.(kendi araştırmalarımla yazdım,cevabı öğretmeninize mutlaka sorunuz)

    Enderun mektebinin osmanlı devletinde kamu eğitimi açısından önemi hakkında neler söylenebilir ?

    Enderun Mektebi Osmanlı Devleti’ne ve sarayına asker ve sivil bürokrat yetiştirmesi için kurulan “özel” bir eğitim kurumudur.Enderun Mektebi dünyanın ilk ‘kamu yönetimi okulu’ olarak nitelendirilebilir.Enderun’da imparatorluğun geniş ve genişleyen topraklarındaki elit potansiyelini tespit ve eğitme işi ile bunların devlet hizmetinde kullanılmak üzere yetiştirilmeleri esastı. Saray Enderun’a, Enderun da memlekete hükmederdi. İmparatorluk, siyasî idealini dikkatle seçtiği talebelere bu kurum içinde aşılardı. (kendi araştırmalarımla yazdım,cevabı öğretmeninize mutlaka sorunuz)
    10.Sınıf, Tarih, Kitabı, Sayfa, 53, Cevapları

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun