Sosyal Bilgiler Konuları

Posted on
  • 12 Kasım 2011 Cumartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • SOSYAL BİLGİLER KONULARI

    Sosyal Bilgiler Dersi, ilköğretim 4-5-6-7-8.Sınıflarda okutulan mecburi derslerdendir. İçerik olarak; Tarih, Coğrafya, Vatandaşlık Bilgileri, Genel Kültür... konularından oluşmaktadır. Eğitim fakültelerinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğretmen adayları bu öğretmenliğe atanırlar. Önceki yıllarda Eğitim fakültelerinin Tarih Öğretmenliği ve Coğrafya Öğretmenliği bölümünü bitiren öğretmen adayları da Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak atanmaktaydı. Şu an bu öğretmenliğe sadece Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünü bitirenler atanmaktadır.
    Sosyal Bilgiler Dersi;
    1) Tarih
    2) Coğrafya
    3) Vatandaşlık Bilgisi bölümlerinden oluşmaktadır.
          Sosyal Bilgiler Müfredatı bu yıldan itibaren kademeli olarak değişmeye başladı. 4,5,6,7,8. Sınıf ders konuları ve kitapları kademeli olarak yenileniyor. 2006-2007 öğretim yılında 4.5.6. sınıf, 2007-2008 öğretim yılında 7. sınıf, 2008-2009 öğretim yılında 8. sınıf konu ve kitapları değişti.

    SOSYAL BİLGİLER DERSİ KONULARI
    SOSYAL BİLGİLER 6. SINIF DERS KONULARI
    ÜNİTELER
    2010-2011 ÖĞRETİM YILI
    1. Ünite: Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
    2. Ünite: Yeryüzünde Yaşam
    3. Ünite: İpek Yolunda Türkler
    4. Ünite: Ülkemizin Kaynakları
    5. Ünite: Ülkemiz ve Dünya
    6. Ünite: Demokrasinin Serüveni
    7. Ünite: Elektronik Yüzyıl
    Sosyal Bilgiler 6 ders konularına buradan ulaşabilirsiniz.
    SOSYAL BİLGİLER 7. SINIF DERS KONULARI
    ÜNİTELER
    2010-2011 ÖĞRETİM YILI
    1. Ünite: İletişim ve İnsan İlişkileri
    2. Ünite: Ülkemizde Nüfus
    3. Ünite: Türk Tarihinde Yolculuk
    4. Ünite: Ekonomi ve Sosyal Hayat
    5. Ünite: Zaman İçinde Bilim
    6. Ünite: Yaşayan Demokrasi
    7. Ünite: Ülkeler Arası Köprüler
    Sosyal Bilgiler 7 ders konularına buradan ulaşabilirsiniz.
    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF DERS KONULARI
    2010-2011 Öğretim Yılı
    ÜNİTELER
    1. Ünite: Bir Kahraman Doğuyor
    2. Ünite: Milli Uyanış, Yurdumuzun İşgaline Tepkiler
    3. Ünite: Ya İstiklal, Ya Ölüm!
    4. Ünite: Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar
    5. Ünite: Atatürkçülük
    6. Ünite: Atatürk Dönemi'nde Dış Politika
    7. Ünite: Atatürk'ten Sonra Türkiye
    İnkılap Tarihi 8 ders konularına buradan ulaşabilirsiniz.


    SOSYAL BİLGİLER YAZILI SORULARI
    Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Yazılı Soruları
    Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Yazılı Soruları
    İnkılap Tarihi.8. Sınıf Yazılı Soruları

    SOSYAL BİLGİLER DERSLERİ MÜFREDAT PROGRAMLARI
    Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Müfredat Programı
    Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Müfredat Programı
    T.C. İnkılap Tarihi 8. Sınıf Müfredat Programı
    Müfredat Programlarına buradan ulaşabilirsiniz.
    Tarih, Coğrafya, Sosyal Bilgiler Dersi Videoları
    Tarih, Coğrafya, Sosyal Bilgiler Haritaları
    Sosyal Bilgiler Dersi Ödev Konuları
    Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersi Konuları
    Milli Güvenlik Bilgisi Konuları
    Bu Site de bulunan bilgi ve materyaller eğitim amaçlıdır.
    Sosyal Bilgiler Dersi Siteleri
    Sosyal Bilgiler Dersi Notları

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun